واکس و پولیش و تمیز کننده

واکس و پولیش و تمیز کننده

واکس و پولیش و تمیز کننده

خرید واکس و پولیش و تمیزکننده

داشتن یک وسیله نقلیه کثیف و آلوده، نشان از بی‌سلیقگی صاحب آن دارد. جدای از این مورد، نظافت و نگهداری درست اتومبیل یکی از اصول اولیه مراقبت از خودرو است. این روزها در بازار انواع شامپو و مواد تمیز کننده وجود دارد که کار شستن خودرو را لذت‌بخش می‌کنند. بعد از شستن بدنه خودرو با انواع شامپو و مواد نظافت، نوبت به براق کردن آن می‌رسد. برای جلوه بخشیدن به رنگ، از بین بردن خط و خش از مواد زیادی استفاده می‌شود. این مواد مانند واکس و پولیش نه تنها رنگ بدنه را براق می‌کنند و جلا می‌دهند، بلکه با ایجاد یک لایه محافظ باعث تمیز ماندن طولانی‌تر وسیله نقلیه می‌شوند. در این مقاله انواع واکس، پولیش، شامپو و مواد مورد نیاز نظافت بدنه را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی شامپو و شوینده و کاربرد آن

شامپو مخصوص بدنه از ترکیباتی تشکیل می‌شود که می‌تواند لکه‌ها و آلودگی‌های موجود در سطح بدنه را به خوبی تمیز کند. با توجه به انواع متنوع موجود در بازار، برای انتخاب مناسب‌ترین نوع شامپو بدنه، به توضیحات نوشته شده بر روی آن دقت کنید. به علاوه آگاهی از نظرات و تجربیات کسانی که محصول را استفاده کرده‌اند به انتخاب محصول بهتر کمک می‌کند. همچنین برای تاثیر بیشتر بهتر است هر ۱۰ روز یکبار از این شامپوها استفاده کنید.

واکس خودرو چه کاربردی دارد؟

واکس بدنه خودرو با ترکیب انواع حلال‌ها، روغن‌ها و مواد معدنی درست می‌‌‌شود. از ترکیب این‌ها یک مخلوط مومی شکل چرب بدست‌ می‌آید که با ایجاد یک لایه محافظ بر روی رنگ خودرو، از آن در برابر نور مضر خورشید، شیره درختان و فضولات پرندگان محافظت کند. این لایه باعث درخشندگی و جلای رنگ خودرو نیز می‌شود. جالب است بدانید که واکس‌های نرم‌تر، کاربرد و اثرگذاری بیشتری دارند.

معرفی انواع واکس:

  • واکس مایع: واکس مایع ساده‌ترین نوع واکس خودرو است که ماندگاری کمی دارد. همچنین پوشش آن نیز کم است. این وسیله بیشتر برای برق انداختن به کار می‌رود.
  • واکس نرم: واکس نرم ماندگاری بالاتری دارد. خط و خش را به خوبی پوشش می‌دهد. به علاوه بدنه را براق می‌کند. در بیشتر کارواش‌ها از این واکس استفاده می‌شود.
  • واکس سخت: واکس سخت نسبت به دو مدل دیگر ماندگاری بالاتری دارد. اگر بدنه خودرو خط و خش زیادی دارد باید از این ماسک استفاده شود، چون پوشش آن زیاد است.

آشنایی با پولیش خودرو

پولیش، مایع یا خمیری کرمی شکل است که با لایه برداری از رنگ خودرو، خط و خش آن را کم می‌کند. این کار را می‌توان با استفاده از دستمال یا به کمک ابزار انجام داد. پولیش انواع مختلفی دارد که بسته به نوع رنگ بدنه خودرو و میزان خط و خش آن انتخاب می‌شود. پولیش‌ها بر اساس میزان سایندگی دسته‌بندی می‌شوند. بهتر است به این نکته توجه شود که هر چه مقدار چربی و سیلیکون موجود در پولیش کمتر باشد، کارایی آن بیشتر است.

معرفی انواع پولیش:

  • پولیش نرم: پولیش نرم، براق کننده عالی برای جلوه بخشیدن به رنگ خودرو است. معمولا به صورت ترکیبی همراه با نوع دیگری از پولیش، بسته به خط و خش رنگ بدنه اتومبیل بکار می‌رود و بیشتر جلا دهنده است.
  • پولیش متوسط: پولیش متوسط برای از بین بردن خراش‌های بدنه و جای باقی مانده از هر نوع آلودگی مانند شیره درخت، که با شستشو از بین نرفته استفاده می‌شود. این نوع پولیش معمولا به صورت خمیر در بازار موجود است. برای رسیدن به درخشندگی بیشتر بدنه خودرو بهتر است بعد از پولیش متوسط از پولیش نرم استفاده شود.
  • پولیش زبر: پولیش زیر همانطور که از نام آن مشخص است از دانه‌های زبر تشکیل شده و برای ترمیم خراش‌های عمیق، لکه‌های به جا مانده از شستشو و نقاط سیاه استفاده می‌شود. به علاوه برای جلوه بخشیدن به رنگ بدنه فرسوده و مات شده نیز از این نوع پولیش استفاده می‌شود. پولیش زبر را با استفاده از دستگاه‌های پولیش بر روی  بدنه خودرو می‌سابند و بعد از استفاده از این باید به کمک پولیش نرم به بدنه خودرو درخشش و جلوه بخشید.
  • پولیش واکس: پولیش واکس یا واکس پولیش، نوع متفاوتی از پویش است که به صورت یک مخلوط از پولیش و واکس است. خواص هر دو را دارد. این نوع پولیش را نیز می‌توان در دسته پولیش نرم جای داد.

بررسی تفاوت بین واکس و پولیش 

واکس و پولیش به دلایل بسیار با هم تفاوت دارند. مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها را تیتروار در ادامه آورده‌ایم:

  • با استفاده از واکس یک لایه محافظتی روی رنگ خودرو ایجاد می‌کنیم. اما در پولیش یک لایه نازک از رنگ را بر می‌داریم. 
  • از واکس برای هر رنگی در خودرو استفاده می‌شود.
  • استفاده زیاد از پولیش، رنگ را در برابر آلودگی و اشعه مضر خورشید آسیب‌پذیر می‌کند.
  • از پولیش برای همه‌ی رنگ‌ها استفاده نمی‌شود.
  • واکس‌ها قابلیت از بین بردن خط و خراش را ندارند.
  • واکس‌ها در مقابل گرما مقاوم هستند. همچنین به علت مومی بودن، از بدنه خودرو در مقابل باران و آلودگی محافظت بیشتری می‌کند. 
  • واکس‌ها با شستشو از بین می‌روند.

فواید استفاده از پولیش و واکس در خودرو

واکس و پولیش هر کدام می‌توانند به بازسازی و درخشش بدنه اتومبیل شما کمک کنند. گاهی برای احیای رنگ بدنه و گاهی برای جلوه بخشیدن به آن می‌توان از پولیش و واکس استفاده کرد. در سایت داسکو می‌توانید با انواع مراقبت‌های مهم خودرو و قطعات ماشین آشنا شوید.

نتیجه‌گیری

اگر رنگ خودرو شما کدر و مات شده و یا خط و خش دارد اکنون می‌دانید که چگونه می‌توان آن‌ها را از بین برد و به رنگ بدنه وسیله نقلیه خود جلوه و درخشش بخشید. به علاوه برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی و تاثیر شیره درختان نیز می‌توانید از پولیش و واکس استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که شستشو و جلوه و جلا بخشیدن به رنگ بدنه خودرو یکی از بخش‌های دیتیلینگ است و در مراکز حرفه‌ای انجام می‌شود.

آدرس (دفتر مرکزی):
تهران-شهرقدس-خیابان امام زاده – خیابان گلبرگ جنوبی پلاک 68
کد پستی: 3754139317
شماره تلفن های داخلی:
021-46888070

تمامی حقوق این سایت برای پلتفرم داسکو محفوظ می باشد.