دسته بندی فیلتر خودرو

دسته بندی فیلتر خودرو

71,500 تومان92,950 تومان

فیلتر خودرو

71,500 تومان92,950 تومان

خرید فیلتر خودرو

این روزها آلودگی هوا در بیشتر شهرها به مرز اضطرار می‌رسد، شاید روزهای کمی بتوان بدون دغدغه آلودگی هوا در خیابان قدم زد. برای افراد حساس‌تر، استفاده از ماسک جزء جدانشدنی زندگی روزمره شده است. حتی برای جلوگیری از ورود هوای آلوده و گرد و غبار به محیط خانه هم ترفندهایی وجود دارد.

پس مانند هر وسیله‌ای دیگری، خودرو‌ها هم احتیاج به محافظت در برابر آلودگی‌ها را دارند. به همین دلیل برای پالایش، از انواع فیلتر‌ها استفاده می‌کنند. اگر یکی از فیلترها، مسدود شود، با انواع مشکل روبه رو خواهید شد که جبران آن، احتیاج به صرف وقت و هزینه‌های گزاف است. برای آگاهی از انواع فیلتر خودرو و تعریف آن‌ها با ما در سایت داسکو و ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع فیلتر خودرو

ماشین چندین فیلتر مختلف دارد. هر کدام از این فیلترها کار خاصی را انجام می‌دهند. با این وجود در کل و به صورت عمومی فیلترها کاربردشان در جلوگیری از ورود آلودگی است. می‌توان گفت که این فیلترها در هر کجا که استفاده شوند باعث کمتر شدن آلودگی و بهبود عملکرد آن خواهند شد. در ادامه این مقاله با جزئیات کامل انواع فیلترهای خودرو را بررسی کرده و به شرح کاربردها و تفاوت آن‌ها می‌پردازیم. در هر خودرو می‌توان چهار فیلتر اصلی و مهم را دید که ما در ادامه به شرح دقیق عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.

  1. فیلتر هوا
  2. فیلتر کابین 
  3. فیلتر روغن
  4. فیلتر بنزین

کاربرد فیلتر‌ها در خودرو چیست ؟

عملکرد فیلتر‌ها در خودرو، جذب ناخالصی‌، گرد و غبار و  تصفیه هر گونه آلاینده است. اگر فیلترها وجود نداشته باشند آن قطعه یا کل خودرو دچار آسیب‌های شدیدی می‌شود. دلیل این که فیلترها را در بخش‌های مختلف ماشین به کار می‌برند هم در واقع همین امر است.

فیلتر هوا چیست و چه زمانی تعویض می‌شود ؟

فیلتر هوای موتور، از ورود آلاینده‌ها به سیستم سوخت رسانی موتور جلوگیری می‌کند. بدون وجود فیلتر هوا، یا با استفاده از فیلترهای معیوب شده هم خودرو شما کار خواهد کرد. با این وجود نحوه عملکرد خودرو به علت نرسیدن اکسیژن کافی به موتور شدیدا پایین خواهد آمد. در نتیجه‌ی این اتفاق حتی ممکن است موتور خودروی شما کم کم آسیب دیده و در نهایت در اثر یک ایراد جدی از کار بیافتد. پس استفاده نکردن از فیلتر هوا یا استفاده کردن از یک فیلتر معیوب اصلا توصیه نمی‌شود. بهتر است همیشه از فیلترهای هوای موتوری که مناسب و استاندارد هستند، استفاده کنید. بعد از طی هر پنج هزار کیلومتر مسافتی که با ماشین می‌روید باید برای تعویض فیلتر خودرو اقدام کنید. اما با در نظر گرفتن شرایط مختلفی مانند رانندگی در جاده‌های خاکی و غیر آسفالت شده، بارش زیاد و هوای آلوده فیلتر هوای موتور خودروی شما دچار آسیب‌های بیشتری شده و ممکن است مجبور شوید که زودتر از موعد آن را تعویض کنید. در ادامه این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد:

رانندگی در جاده‌های خاکی : 

در جاده‌های خاکی به علت وجود گرد و غبار بیشتر فیلتر هوای موتور دچار مشکل خواهد شد. پس بعد از رانندگی در چنین مناطقی آن را به تعمیرکار نشان بدهید. 

شرایط آب و هوایی : 

پس از رانندگی در مناطق پربارش، فیلتر هوای موتور ممکن است که گل و لای زیادی به خود بگیرد و دچار مشکل شود.

آلودگی هوا :

وقتی که در شرایط آلودگی هوای زیاد و شهرهایی مانند شهر تهران رانندگی می‌کنید، زودتر از موعد گفته شده باید فیلتر هوا را تعویض نمایید.

معرفی فیلتر هوای کابین

در واقع فیلتری برای سیستم تهویه هوای داخل خودرو است که از ورود دود، گرد و غبار، بوی ناخوشایند به داخل اتاق خودرو، جلوگیری می‌کند. 

در واقع می‌توان گفت، هر خودرو دارای دو فیلتر هوا است. یک فیلتر برای اتاق یا کابین و یک فیلتر هم برای هوای موتور. هر دوی این فیلترها همیشه باید چک شوند و در زمان‌های مشخصی تعویض آن ها را تعویض نمایید تا خودرو به صورت عالی کار کند.  

آشنایی با فیلتر روغن

همه دستگاه‌ها برای کار به روغن مخصوص نیاز دارند. این روغن‌ها به نرم و روان کار کردن دستگاه‌ها کمک می‌کند. خودروها نیز از این مسئله مستثنا نیستند. موتور خودرو دارای روغنی است که اصطلاحا به آن روغن موتور می‌گویند. این روغن برای جلوگیری از فرسایش قطعات موتور، حرکت روان سوپاپ‌ها و تنظیم حرارت موتور مورد نیاز است. روغن موتور با گردش بین این قطعات آلودگی‌ها را از موتور پاک کرده و در مسیر با گذر از فیلتر روغن، تمیز می‌شود.

بدون فیلتر روغن، ذرات مضر و آلوده وارد موتور شده و به آن آسیب جدی می‌زند. استفاده از فیلتر مخصوص روغن در ماشین، روغن خودرو را زمان طولانی‌تری تمیز نگه‌می‌دارد.

فیلتر بنزین را بشناسید!

فیلتر بنزین یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم سوخت خودرو است. که ایراد در آن دردسر و مشکلات زیادی در پی خواهد داشت. سوخت مصرفی در هنگام حمل و نقل ممکن است آلوده به انواع ذرات معلق و ناخالصی‌ها شود. به این منظور برای تصفیه انواع آلاینده‌ها از فیلتر بنزین استفاده می‌کنیم. چون وجود هر نوع آلودگی و ذرات معلق درون بنزین، می‌تواند باعث سائیدگی یا پارگی در قطعات مختلف و مهم موتور ماشین شود. این آسیب‌ها منجر به توقف خودرو و یا در اصطلاح خوابیدن آن می‌شود. اگر برایتان این سوال پیش آمده که چه زمانی باید برای تعویض فیلتر بنزین اقدام کرد ؟ باید در پاسخ به شما بگوییم که شما می‌توانید بعد از طی مسافتی در حدود ۲۰ هزار کیلومتر به سراغ تعویض این فیلتر بروید. همچنین اگر با ماشین خود زیاد رانندگی نمی‌کنید، فراموش نکنید که حداقل سالی یکبار این فیلتر باید تحت هر شرایطی تعویض گردد.

نتیجه گیری

اکنون که با انواع فیلتر خودرو و نقش مهم و حیاتی آن ها در کارکرد بهینه اتومبیل آشنا شدید، و متوجه شدید که هر از چند وقت یک بار باید این فیلترها را چک کرده و یا تعویض کنید، می‌توانید از سلامت خودروی خود و قطعات آن اطمینان بیشتری داشته باشید. 

آدرس (دفتر مرکزی):
تهران-شهرقدس-خیابان امام زاده – خیابان گلبرگ جنوبی پلاک 68
کد پستی: 3754139317
شماره تلفن های داخلی:
021-46888070

تمامی حقوق این سایت برای پلتفرم داسکو محفوظ می باشد.